Tips

header_calyx_sept_2017

Is Ninja selling het antwoord op onze zesjes cultuur?

 

In Amerika is het tij gekeerd voor wat betreft het aan de man brengen van producten en diensten. Daar waar je vroeger een potentiële klant het snelst moest omturnen om zijn handtekening te zetten is er nu een soort van rust gekomen. Het credo is nu om de behoefte van de klant echt te zien, de persoon te observeren om te leren wat hem beweegt. Wat is iemands drive?
En dat is een zaak die we hier in het nuchtere Europa wel kunnen waarderen! Continue reading “Is Ninja selling het antwoord op onze zesjes cultuur?”

Share
header_calyx_sept_2017

Klant evaluatie van een feedbacktraining

Als nieuwkomer op de Servicedesk viel het me op dat mijn collega’s erg behulpzaam zijn. Ze werken al lang samen en zijn altijd bereid om elkaar te helpen. Positief dus!
Maar zoals Cruijff al zei: “elk voordeel hep z’n nadeel”. Als je goed met elkaar kunt opschieten, kan het lastig zijn om kritisch naar elkaar te zijn. Continue reading “Klant evaluatie van een feedbacktraining”

Share
header_calyx_sept_2017

Tips voor het inspreken van je voicemail


Heb jij weleens de voicemail van je telefoon beluisterd? En hoe was dat? Klonk het een beetje aardig, of verdient het nou niet echt de schoonheidsprijs? Is het een voicemail die jou helemaal vertegenwoordigt? Is het de eerste indruk die je bij je klant wilt neerleggen?Ook een voicemail op je telefoon is een visitekaartje en moet dus representatief zijn voor jou en jouw bedrijf. Continue reading “Tips voor het inspreken van je voicemail”

Share
header_calyx_sept_2017

Meer blauw aan de telefoon

Na veel overwegingen ga ik dan toch maar de wijkagent bellen.
Ik ben nog van de generatie die niet zo snel in contact treed met de politie. Sterker nog, als ze achter me rijden, ben ik zenuwachtig, check ik of ik mijn gordel om heb en maak domme fouten.
Maar goed na 17 jaar in deze buurt gewoond te hebben en nog nooit een wijkagent gezien, zoek ik het telefoonnummer op. Continue reading “Meer blauw aan de telefoon”

Share
header_calyx_sept_2017

Help mijn medewerker is niet aardig aan de telefoon!

Heb je ooit je eigen bedrijf of afdeling gebeld? Hoe werd de telefoon aangenomen? Kun je nog de toon en vriendelijkheid herinneren voordat je medewerker wist dat jij aan de telefoon was? En nu niet meteen je medewerker vergoelijken! Want als we eenmaal onze medewerker geaccepteerd hebben zeggen we al snel: “Ja maar zo is hij nu eenmaal.” Helaas, zo denkt de klant niet. Continue reading “Help mijn medewerker is niet aardig aan de telefoon!”

Share
header_calyx_sept_2017

De helpdesk helpt een klant om zeep

28 januari 2017
Vera van Kampen

Help! al mijn digitale bedrijfscontacten kwijt. Gisteren hadden we ze nog en nu zijn ze ineens foetsie!

Na een chat met een mevrouw bel ik de technische helpdesk van een grote softwareleverancier. Na een lang keuzemenu krijg ik een jongen aan de telefoon die zuchtend vertelt dat hij Kevin heet. O nee, dit begint al goed denk ik meteen.

Continue reading “De helpdesk helpt een klant om zeep”

Share