Telefoontraining voor telefonistes

De telefoon is het meest gebruikte communicatiemiddel. Vaak is het voor de beller een eerste kennismaking met uw bedrijf. Hoe belangrijk is dan die eerste indruk die u geeft! En daarvoor krijgt u maar één kans. Kies daarom voor de telefoontraining van Calyx Training.

Het is niet makkelijk om als werknemer zelf te moeten bedenken wat de bedrijfsfilosofie, de gewenste omgangsvormen en de mate van service is die wordt verwacht. En dat is de allerbeste reden om deze visitekaart goed vorm te geven voor een optimale, gecontroleerde en zelfverzekerde presentatie van uw bedrijf.

Leerdoelen van de telefoontraining

  • Professioneel de telefoon aannemen en doorverbinden
  • Praten met een glimlach
  • Telefoonetiquette
  • Oefenen met een melodieuze stem
  • Namen van klanten kennen
  • Luisteren en doorvragen voor foutloos doorverbinden
  • Ook interne telefoontjes worden professioneel behandeld
  • Dagelijkse werk is uitgangspunt
  • Profiteer extra door de leerdoelen en praktijkcases kosteloos aan te passen aan uw organisatie en/of protocollen

Telefoontraining

Deze incompany telefoontraining kan zowel individueel als in groepsverband worden gegeven. Bij een individuele training worden theorie en praktijk gecombineerd in 1 dagdeel. Bij een groepstraining starten wij met de theorie 1 dagdeel, gevolgd door 1 dagdeel praktijk.
Groepsgrootte maximaal 10 personen.

Dit vinden deelnemers van de telefoontraining

Jantine de Smit-Kos, Zorgmanager Oncologisch Centrum en Maag-, Darm- en Leverziekten Ziekenhuis Gelderse Vallei:
Na de telefoontraining, die ingezet was bij de start van het patiëntencontactcentrum, merkten wij dat er meer nodig was dan alleen de medewerkers ‘aan de poort’ van het ziekenhuis te trainen. Door onze positieve ervaring met Vera van Kampen hebben wij ook alle medewerkers van de poliklinieken (BackOffices) bij haar bedrijf Calyxtraining een training laten volgen.
Vera en haar team trainden 250 medewerkers individueel en in groepsverband; deze combinatie maakte dat het leerrendement van hoog niveau is geweest.
Medewerkers kregen niet alleen mondeling feedback over de individuele kwaliteiten en leerpunten maar Calyxtraining zorgde ook voor een zorgvuldige, schriftelijke verslaglegging per medewerker. Dit was voor het vervolg van het leertraject écht een meerwaarde voor zowel de medewerker als de leidinggevende. De leercurve kan nu worden afgemaakt, waardoor we zeker weten dat iedere medewerker voldoende getraind is.
We hebben niets dan lof voor de flexibele opstelling van Vera en haar collega’s. Hun pro-actieve instelling zorgde ervoor dat knelpunten snel werden opgelost of zelfs werden voorkomen.

Bekijk onze werkwijze

Informatie aanvragen

Telefoontraining

BewarenBewaren

BewarenBewaren

Share